17 Ağustos 2010 Salı

ela bauer..

yıllardır, gerçekten çok yakından takip ettiğim hollanda'lı takı tasarımcısı ela bauer .. 
yaptığı inorganik, silikon takılar beni hep etkiledi.. her seferinde kendisine daha da hayran bıraktı.. nasıl bu şekilleri ortaya çıkarıyor.. bu renkleri buluyor.. yan yana koyuyor diye çok kafa patlattım.. malzemeyi bu kadar başarılı kullanışı ve takıya bakışı hep sıradışı oldu bauer'in..  

son dönem yaptığı işlerde; silikon, seramik, kumaş, el dikimi.. hepsi bir arada kullanılmış..  el dikişini özellikle ekliyor bauer.. onun anlamı yeniden onarmak, yenilemek, korumak..
dikiş, en son işlerinde kaçınılmaz bir parçası halini almış durumda.. aynı zamanda form inşa etme, yaratma anlamında.. önemsiz bir çizgi olmazsa olmaza nasıl böyle güzel dönüşür..  ben gidemedim ama soda istanbul'da 28 ağustos'a kadar devam edecek karma bir sergi var..aralarında da ela bauer'in bir kaç işi var.. görmeli.. görülmeli diyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder