9 Şubat 2010 Salı

fashion week izlenimleri..


gelelim genel olarak izlenimlere..

*fashion week'in başlangıcıyla başlamak istiyorum.. bence en komik olan bıyıklı bıyıklı, takım elbiseli adamların arasında meg ryan'ın kurdele kesen fotoğraflarıydı.. ne zaman bırakacağız bu siyasi hareketleri acaba.. kurdele keserek açılış hem de design week'de..

*milli piyango fashion week'i unutmamış ve 9 şubat çekilişine konu etmiş.. çok güzeldi.. tunanın da doğum günü 9 şubat olduğu için bu biletlerden bende edindim..


*mekan;santral istanbul.. muhteşem bir yer bence.. içinde otto'nun olması da başka bir avantaj.. burada insan kendisini gerçekten doğru istanbul'da hissediyor.. umarım ileride defile markaları daha çok daha çok olur ve paris moda haftası gibi başka başka tarihi mekanlara da kayılır.. bir defileden bir defileye gitmek isterken istanbul'u farklı bir gözle yaşarız.. özellikle yurt dışından gelen basın için..

*en duyarlı defile sanırım ARGANDE'nin oldu.. mudo ve hatice gökçe önderliğinde 15 tasarımcının ufak bir kolleksiyonu GAP bölgesindeki kadının güçlendirilmesinde yenilikler projesi kapsamında yaratılmış bir proje olarak hayata geçti.. güzel olan mardin ve batman'da kurulan atelyelerde 100 kadına istihdam sağlanmış.. bütün geliri de onlara aktarılıyormuş..

*hakan yıldırım-koton.. ben, ucuz hazır giyime el atan popüler modaciları seviyorum.. modayı daha erişilebilir hale getiriyorlar.. koton bunu daha önce bora aksu ile de yapmıştı.. şimdi 2. defa hakan yıldırım'la devam ediyor.. kolleksiyonun adı NOWISM.. 40 parçadan oluşan kolleksiyon herkezin ulaşabileceği şık, stil sahibi ürünler sunuyor..

*bahar korçan'la ilgili bir şey yazamıyorum.. özlem süer'in defilesinden sonra onun defilesi olduğu için standında hiç bir şey yoktu.. fashion week tanıtım kitabındaki sayfasını da açıkçası beğenmedim.. stilistlik kursu sayfası gibiydi.. kötü bir çizim koyulmuştu.. keşke orada profesyonel bir tanıtım çekimi olsaydı..

*ezra+tuba kardeşler.. sanırım ilk defa erkek kolleksiyonu hazırlıyor.. ben erkek kolleksiyonunu bayan kolleksiyonundan daha fazla beğendim.. üzerinde deniz kabukları olan parçaları uzaktan belki hoştu ama yakından açıkçası bana çok da işçilikli gelmedi..




*gamze saraçoğlu.. eski çizgisini devam ettiriyor.. kolleksiyonunun ismi ''müsvedde''.. buruşmuş efektli kumaşlar en belirgin özellik.. sanırım bu efektler bir çok tasarımcının ortak düşüncesi olmuş durum da.. yaka detayları ön planda, günlük kullanıma iyi adapte olacak normal bir kolleksiyon olmuş..

*arzu kaprol.. yıllardır hazır giyimin içinde olan bir isim olarak, kolleksiyonu da gayet profesyonelce, kaliteli kumaşlar ve dikimlerle hazırlanmış.. siyah ağırlıklı.. sırt detayları fazlaca vurgulanmış.. ayna efektleri ile vurgular güçlendirilmiş.. açıkçası görülen her detay başka başka yerlerde gördüğüm detaylar.. görünür fermuarlar, omuz detayları.. vb..

*zeynep tosun.. renkleriyle, canlılığıyla bence farklılık getirdi fashion week'e.. kolleksiyonunda 3 boyutlu formlar, güzel detaylar dikkat çekiciydi.. omuzların ihtişamı, boyut verilmiş etekler.. ben gerçekten beğendim..

*özgür masur.. muhteşem şeyler yapmış.. siyah-beyaz.. boyutlar çok güzel.. katlanmış kumaş formları..fır fır detayları.. uzun zamandır dikkatle izlemeye çalıştığım tasarımcılardan özgür.. konusu da harika.. kadınlar isyanda.. sonunda bergen tshirt'uyle çıkması da çok ince gerçekten..

*standlar için de bir de çok sevdiğim cem lokmanhekim vardı ki.. onu ayrıca yazacağım..

*zeynep erdoğan.. yeni tasarımcılardan.. takip ettiklerimden.. renkler, özellikle pembe tonu çooooook güzel.. deriyle birleştirmesi.. kat kat kumaş detayları.. minicik eldivenleri.. payetleri.. takip edilmesi gereken bir tasarımcı olduğunu düşünüyorum..

*azda olsa takı tasarımcılarının da standlarda yer alması çok güzeldi.. cem lokmanhekim, bihter aida pekin..

*kimi görmek isterdim.. aslı filinta.. (onu gerçekten çok seviyorum ve yaratıcı buluyorum).. ümit ünal..(neden yoktu anlamadım).. güzel hazır giyim firmalarımız.. ( ipekyol, yargıcı, derishow, machka,...) daha çok aksesuar tasarımcısı.. daha çok katılımcı.. daha çok moda.. daha özgün tasarımlar diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder