25 Haziran 2010 Cuma

lacoste'un sanatla birleşmesi..

Porcelain POLO (detay)

büyük markaların sanatçı ve tasarımcılarla çalışmaya başlaması 2 taraf içinde bence olumlu sonuçlar doğuruyor.. bir sanatçı için daha fazla tanınma.. kendini gösterme ve sponsorluk imkanı tanırken.. marka içinde bir sorumluluk projesi ve itibar şeklinde ilerliyor..
lacoste da, belki de böyle bir sebeble, güzel bir işe imza atmış.. 2010 yaz kolleksiyonunda, çinli sanatçı Li Xiaofeng'la çalıştı.. çıkan sonuçlar, 2 taraf içinde farklı deneyimler sağlamış gözüküyor ...


Li Xiaofeng genç bir sanatçı.. aslında seramiğe geçişi çok yeni.. ama sanat alanındaki disiplini onu hiç de yeni gibi gözükmesini sağlamıyor.. ortak proje çok iyi uygulanmışa benziyor.. xiaofeng projesini yaparken, Kangxi Dönemi (1662 - 1772 AD) ve Qing Hanedanı (1644 - 1911 M.) döneminden lotus ve çocuk tasarımları ile mavi ve beyaz parçaları ana tema olarak belirlemiş.. lotus bataklıktan çıkıp büyüdüğü için saflık ve yeniden doğuş simgesi olmuş.. bebek görüntüleri ise o dönem olan büyük bebek ölümlerinden dolayı doğurganlığı simgelemek ve arttırmak için kullanılmış.. 


Porselen Polo'lar Paris'te 25 Haziran'da Musée des Arts et Métiers'de sergilenmeye başlanacak.. yani bugün açılış var.. yaptıklarını ''post oryantalist'' diye tanımlıyor.. çünkü geleneksel çin üniformalarını, geleneksel formlar ve renklerle; lacoste'u tekrar tasarladı.. projenin başarılı olup olmadığını yakında okuruz heralde..

1 yorum:

  1. oldukca farklı tasarım ve moda bırarada olunca cok ılham verıcı olabılıyor

    http://cerengnc.blogspot.com/

    YanıtlaSil